Transcript
At work, Sarah often
deals with (interact) many clients. Yesterday, she had to deal with
(handle) a big problem. A client was unhappy, and she needed to deal with
(address) it quickly. First, she decided to deal with (confront) the
issue directly by calling the client. During the call, she listened carefully to
their concerns. After some discussion, they began to deal with (negotiate)
new terms that would make everyone happy. Sarah felt relieved when the client
agreed. She learned that by taking time to deal with problems and
communicate, she could build better relationships at work. In the end, her team
celebrated their success together.
French:
Au travail, Sarah a
souvent affaire à de nombreux clients. Hier, elle a dû faire face à un gros
problème. Un client était mécontent et elle devait régler le problème
rapidement. Elle a d'abord décidé de régler le problème directement en appelant
le client. Au cours de l'appel, elle a écouté attentivement les préoccupations
du client. Après quelques discussions, ils ont commencé à négocier de nouvelles
conditions qui satisferaient tout le monde. Sarah s'est sentie soulagée lorsque
le client a accepté. Elle a appris qu'en prenant le temps de régler les
problèmes et de communiquer, elle pouvait établir de meilleures relations au
travail. À la fin, son équipe a fêté son succès ensemble.